Är det något du undrar över gällande våra villkor når du oss enklast på info@quet.se

 

Quet AB, organisationsnummer 559139-8127, adress Universitetsgatan 5, 702 81 Örebro

 

1.     Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när Quet AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. Orderbekräftelse skickas inom 24 timmar efter att beställning mottagits av Quet AB. Vid händelse att leveranstid ändras av beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast. Kunden har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till dess att varan är skickad. Quet AB har ägande- och återtaganderätt för samtliga produkter till dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara över 18 år.

2.     Priser

I priserna ingår moms med 25 %. Vid bekräftad beställning kan priserna endast ändras av omständigheter som Quet AB inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet. 

3.     Frakt

Vi erbjuder fri frakt inom Sverige. Fraktkostnaden kan komma att ändras och ibland vara rabatterad. Du ser fullständig fraktkostnad i kassan. 

4.     Betalningsalternativ/betalningsvillkor

 

4.1 Kortbetalning 

 

Vi erbjuder komplett och säker betallösning via Payson och PayPal. För mera information besök payson.se eller paypal.se. Det går bra att använda båda betallösningarna utan att registrera ett konto.

 

5.     Leveranser

Beställningar som görs före klockan 16.00 på helgfri vardag behandlas samma dag och levereras normalt inom 1-3 dagar inom Sverige.

Paketen levereras av Posten till mottagarens utlämningsställe eller skickas som post.

8. Skadade varor 

När du hämtar ut dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en fraktskadad vara reklamerar du till transportören direkt när du hämtar ut din vara. Har du mottagit en felaktig vara, kontakta oss så snart som möjligt via e-post till info@quet.se.

9. Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten. Kom ihåg att du som kund ansvarar för frakten till oss varför vi rekommenderar att skicka spårbart. Lägg med ordersedeln så vi kan identifiera returen.

11. Återbetalningar 

Återbetalning sker via Klarna, PayPal eller DIBS. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

12.   Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar och andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan. 

13.   Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att tillhandahålla den service som krävs för att vi ska kunna fullfölja våra förpliktelser. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

 

För att hemsidan ska fungera som den ska, exempelvis att en produkt kan läggas till i varukorgen sparar vi en sk. cookie på din dator. Genom att använda sidan accepterar du detta. 

14.   Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via sms eller e-post eller avi till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr. 

15.   Force Majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. 

Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen.
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

Som konsument kan du även vända dig till Europeiska kommissionen för att få hjälp med konfliktlösning när du handlat på nätet.
ec.europa.eu/odr

Quet

Stäng meny
×
×

Kundvagn